You got nothing در برابر Zero
زمان استفاده از هر کدام در انگلیسی، همراه با معنا، سطح زبانی و مثالها.
You got nothing
غیررسمی2000 برتر (رایج)
Zero
1000 برتر (بسیار رایج)A2
رسمیترین: Zeroرایجترین: Zero
| You got nothing | Zero | |
|---|---|---|
| تلفظ | 🇬🇧 //juː ɡɒt ˈnʌθɪŋ//🇺🇸 //juː ɡɑt ˈnʌθɪŋ// | 🇬🇧 /["/ˈzɪərəʊ/"]/🇺🇸 /["/ˈzɪrəʊ/"]/ |
| معنا | تو هیچ ارزشی یا مزایایی نداری.You have no value or benefits. | عدد ۰.The number 0. |
| مثال | After all that hard work, it feels like you got nothing. | Five, four, three, two, one, zero… We have lift-off. |
| سطح زبانی | غیررسمی | خنثی |
| میزان رواج | 2000 برتر (رایج) | 1000 برتر (بسیار رایج) |
| سطح CEFR | - | A2 |
| همآییها | got nothing to offer, you got nothing on me, you got nothing to lose | zero tolerance, zero degree, zero sum |
| متضادها | - | full, total |
| اشتباههای رایج | Confused with 'you didn't get anything'., 'Nothing' is often mispronounced or misspelled. | Confusing 'zero' with 'none' — they have different contexts., Using 'zero' in phrases that require positive quantities., Pronouncing 'zero' incorrectly, especially as 'zero' or 'zeero'. |
| نکتههای کاربرد | معمولاً در مکالمات غیررسمی استفاده میشود تا به کمبود ارزش یا سهم کسی اشاره کند. میتواند تحقیرآمیز یا چالشبرانگیز باشد.Typically used in casual conversation to imply someone is lacking in worth or contribution. Can be considered dismissive or confrontational. | تو ریاضی برای نشون دادن هیچی یا نبودنِ مقدار استفاده میشه. گاهی وقتا هم میتونه به معنی نقطه شروع باشه. ولی حواست باشه وقتی داری در مورد نتایج بد یا شکست حرف میزنی، تو موقعیتهای رسمی ازش استفاده نکنی.Used in mathematics to represent nothing or no quantity. It can also suggest a starting point in various contexts but should not be used in formal contexts when discussing negative outcomes or failures. |
آن را در کلیپهای واقعی ببین
پرسشهای پرتکرار: You got nothing در برابر Zero
تفاوت You got nothing و Zero چیست؟
You got nothing: You have no value or benefits. Zero: The number 0.
کدام رسمیتر است: You got nothing و Zero؟
Zero رسمیترین آنهاست.
کدام رایجتر است: You got nothing و Zero؟
Zero در انگلیسی روزمره رایجترین است.
میتوانی برای هر کدام یک مثال نشان دهی؟
You got nothing: After all that hard work, it feels like you got nothing. Zero: Five, four, three, two, one, zero… We have lift-off.
آیا میتوانم You got nothing و Zero را بهجای هم به کار ببرم؟
همیشه نه. You got nothing و Zero به هم نزدیکاند و گاهی همپوشانی دارند، اما در سطح زبانی، میزان رواج و کاربرد فرق دارند، پس جابهجا کردنشان میتواند معنا یا لحن را عوض کند. پیش از جایگزینی، تفاوتهای بالا را ببین.